Powstanie grupy kolarskiej w Wieruszowie

Klub został zawiązany w czerwcu  2012 roku  i działał przy Fundacji Wiktoria jako niezależna sekcja rowerowa.

W 2012 roku cel grupki zapaleńców był jeden: stworzenie zalążka  teamu kolarskiego zrzeszającego ludzi z zacięciem sportowym. Dzisiaj śmiało możemy przyznać że nie było to chwilowe zauroczenie tą dyscypliną sportu a raczej zalążek wielkiej rowerowej przygody, gdzie rekreacja przekształciła się w poważną rywalizację sportową.

W roku 2013 nasza grupa powiększyła się do 16 osób, zapukała do nas młodzież ,rozpoczęły się wyjazdy na największe maratony  MTB.W połowie roku  pojawił się u nas kolarz szosowy, zaczęły się pierwsze sukcesy naszych zawodników, pierwsze  miejsca na podium.

Grupa zaczęła już żyć rytmem kolarskim. Przyszedł czas  aby  skierować  się w stronę  prawdziwie  sportową.

We wrześniu  2013 r. przechodzimy  pod  skrzydła  naszego  Klubu Sportowego „Prosna” Wieruszów  i  tworzymy  sekcję  kolarską  Towarzystwo Sportowo Rowerowe.

Rok 2013 jest rokiem pierwszych małych sukcesów w naszej grupie-Jakub Hodyjas w swojej grupie wiekowej bryluje w cyklu Bike Maraton przez cały sezon i ostatecznie zajmuje w generalce 1 miejsce.

Rok 2014 jest dla nas rokiem  przełomu, zostajemy zauważeni  przez lokalne firmy  które godzą  się  wspierać  nas i nasze  starty .Pozyskaliśmy  wielu  sponsorów dzięki  którym  mogliśmy  wreszcie założyć  nasze  pierwsze  stroje  teamowe.

W roku 2014 nasi zawodnicy odwiedzili  51 miejscowości startując w maratonach zimowych mtb,maratonach letnich mtb,wyścigach szosowych,etapówce  Bike Adventures ,wyścigu 12h (12 godzin non stop w terenie),wyścigach torowych no i oczywiście po raz pierwszy wystartowaliśmy w Mistrzostwach polski szkółek kolarskich oraz Mistrzostwach polski w maratonie mtb.Efektem tych startów jest fakt że nasza szkółka kolarska stawała na podium aż 53 razy w tym na najwyższym stopniu 17 razy,na drugim miejscu 24 razy i na trzecim stopniu 12 razy. W Mistrzostwach szkółek kolarskich zajęliśmy 4 miejsce i dwa razy szóste. W Mistrzostwach polski w maratonie MTB nasi zawodnicy zajęli w swoich kategoriach :14 miejsce, 18 miejsce oraz 76 miejsce . Po raz pierwszy młodzież ze szkółki kolarskiej otrzymała licencje kolarskie zdobywając pierwsze szlify w pzkol.

Rok 2015 – wystartowaliśmy w 34 miejscowościach na terenie całego kraju. Na podium stawaliśmy aż 92 razy z czego na miejscu   1  aż 24 razy,na 2 miejscu 34 i na 3 miejscu też 34 razy.

Drużynowo dużym sukcesem naszych mastersów zakończył się BIKE ADVENTURE gdzie po czterech dniach ścigania wywalczyli sobie drugie miejsce na podium. Młodzicy w Mistrzostwach Makroregionu MTB w Głazie wywalczyli sobie I miejsce drużynowo. Młodzicy w I Memoriale Marka Malika  zdobyli I miejsce drużynowo. Szkółka w Bike Maraton po 10 etapach wywalczyła 2 miejsce drużynowo.

W roku 2015 postanowiliśmy po raz pierwszy zorganizować Memoriał tragicznie zmarłego  Marka Malika,człowieka który od samego początku wspierał naszą szkółkę kolarską,był osobą która uwierzyła w to co robimy z dziećmi.

Rok 2016– 30 marca w sądzie rejonowym dla Łodzi – Śródmieścia zostaliśmy zarejestrowani jako stowarzyszenie Wieruszowski Klub Kolarski.Pierwszymi władzami klubu zostali: prezes Robert Zych,vice prezes Jarosław Maciejewski,sekretarz Monika Bryłka i skarbnik Tomasz Zawierta.

Tworzymy grupę ludzi powiązanych wspólną pasją, bierzemy udział w największych imprezach rowerowych w Polsce realizując sportowe ambicje.

Lokalnie pragniemy  promować i rozwijać kolarstwo wśród dzieci i młodzieży, propagować zdrowy styl życia i sportowe współzawodnictwo, organizować i współorganizować lokalne imprezy sportowe jak i wspierać każdą sportową aktywność – aktywnie promować  miasto i gminę Wieruszów oraz Powiat Wieruszowski.

Zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych  płci  obojga.

Jeżeli chcesz z nami trenować przyjedź na trening. Trenujemy kolarstwo górskie i   szosowe. W naszym gronie znajdują się zarówno 10 latkowie jak i mastersi.

Po pierwszym treningu możesz  zdecydować czy chcesz  dołączyć do WKK . Jeżeli decyzja jest pozytywna wypełniamy deklarację członkowską i uiszczamy składkę członkowską, która wynosi 150zł na rok.